Pages

zaterdag 20 september 2014

DIY: Homemade All-Natural Deodorant!


Hi Beauty's,

Voor het eerst heb ik een ''Do-It-Yourself-blog'' geschreven! Ik ben dol op ''Do-It-Yourselfs'' en vind het altijd fijn om producten te gebruiken waarvan ik precies weet wat erin zit. Om dat zeker te weten zijn huisgemaakte producten natuurlijk de beste!

 Ik ben zelf into the all-natural deodoranten of ik gebruik ze liever niet. Zelf transpireer ik heel weinig en heb ik daarom niet vaak deodorant nodig. Ik gebruik dan ook liever een bodyspray in plaats van een deodorant. Deodoranten ruiken altijd zo chemisch en bovendien zit er vaak een heleboel chemische troep in! Je hebt ze meestal helemaal niet nodig en is het meer een gewenning om ze te gebruiken dan een must. Ook ben ik van mening dat je door het gebruiken van een drogisterijdeodorant, vaak meer transpireert dan zonder. Mocht je ze wel nodig hebben en deel je mijn mening, dan is dit een hele handige en fijne DIY-deo!


Ik heb een recept gevonden op een blog: Free People waar je veel van dit soort handige zelfgemaakte recepten vindt. Het is natuurlijk superhandig voor als je deo op is en je geen zin hebt om naar de drogisterij te gaan, veel gezonder voor je lichaam en super cheap!

Ik heb dit recept al een paar maanden terug opgevolgd met geweldig resultaat. Ook vind ik dat mijn oksels er mooier en zachter van zijn geworden en lekkerder ruiken. Ik ben er een tijdje zo verslaafd aan geweest dat ik de deodorant de hele dag bleef gebruiken! Het wil natuurlijk niet zeggen dat het werkt voor jou, elk lichaam is anders en transpireert dus anders.Bovendien transpireer ik weinig, of je nou echt minder zweet durf ik niet te zeggen. Ook zal je wel gemerkt hebben dat de ene deodorant beter werkt voor jou dan de andere. Maar het is wel echt de moeite waard het recept een keer te proberen!



Wat heb je nodig:

½ cup organische kokosnootolie

¼ cup baking soda

¼ cup wortelstokzetmeel 
(Je vindt dit vaak bij tropische supermarkten)

5-10 druppels (optioneel) olie 
(Ik heb Jasmijn en Rose olie gebruikt)

How to: 

1. Mix de baking soda en het wortelstokzetmeel in een schaal. Als je een gevoelige huid hebt gebruik dan iets minder baking soda en iets meer wortelstokzetmeel. Of vervang de baking soda geheel door het wortelstokzetmeel.
2. Voeg de kokosnootolie toe en mix het tot dat het een smeersel word. Als het nog te droog is en er blijft meer poeder over, voeg dan wat extra kokosnoot olie toe tot dat het volledig smeerbaar is. 
3. Voeg optionele olie druppels toe voor een extra geurtje. 




Voilá! Je DIY DEO is klaar, helemaal all-natural :). 


Laat mij weten wat je ervan vind! Fijn weekend allemaal! 


Love,


Redvelvet











Geen opmerkingen:

Een reactie posten