Pages

zondag 25 mei 2014

FOUNDATION ISSUE'S!


Soms is het heel moeilijk om de juiste foundation te vinden. Ik ben veel foundations afgegaan van alle soorten structuren: mat, glans, dekkend, transparant noem het maar op. Ben een groot fan van de MAC foundations en van Chanel. Er zijn ook weinig goede foundations voor een donker getinte huidskleur en MAC en Chanel zijn een van de weinige die dat aanbieden.

Momenteel heb ik een hele fijne combinatie gevonden. Ik heb een beetje een gecombineerde huid met een licht vette T-zone. Ook is je verzorging heel belangrijk en vind ik het fijn voor ik mijn foundation aan breng, eerst een primer op te doen.

Ik combineer mijn foundation met mijn concealer, ook beide van MAC. De pro longwear concealer, hij is heel erg fijn in gebruik. Hij is erg vloeibaar en zit een lichte glans in maar wel dekkend. Ik combineer hem met een beetje matte concealer van make up forever maar daar zal ik een andere keer een blogje over doen :).





Ik gebruik de pro longwear foundation van MAC. Hij is dus van dezelfde lijn als de concealer en mengt heel mooi samen. Redelijk dekkend maar heeft een fijn vloeibaar structuur wat ik zelf fijner vind dan dikke moeilijk aan te brengen foundations. Er zit een spf 10 in dus ook fijn voor de zomer dagen als bescherming.



Verder gebruik ik al een paar jaar een foundation die ik fijn vind en trouw blijf! Hij is heel licht en naturel, een aanrader voor dagen dat je niet veel make up op wilt. Dat is de Vitalumiere van Chanel satin smoothing. Ik vind dit een ontzettende fijne foundation door de naturel look. Hij is heel vloeibaar en geeft je gezicht echt een gezonde glow. Hij is niet heel dekkend maar juist fijn op dagen dat je even wat minder op wilt. Ook hier zit en spf 15 in , perfect voor een droge huid en erg verzorgend. 






        Pro long wear foundation €33   Pro long wear concealer €18  Chanel vitalumiere €42




Love , 



Redvelvet







2 opmerkingen:

  1. Kan je voor mijn huiskleur een nr aanraden van Chanel foundation. Wil het wel gaan uitproberen. Zat zelf te denken aan laura mercier, voor flawless look en minder make up op dagen. Whats ur opinion.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Thickmadame, wat voor huidskleur heb je? En type soort huid is ook belangrijk, ik zou je aanraden als je voor een flawless look wilt gaan waar je wat minder make up bij nodig hebt het bij Chanel te houden. Chanel werkt veel aan verzorging in de foundation zelf waardoor je je natuurlijke glow behoudt. Laura Mercier heb ik zelf eens eerder gebruikt en die is mij wat minder bevallen. Je kan ook naar een Chanel dealer gaan om wat advies te krijgen bij je huid. Ik vind persoonlijk dit een van de natuurlijkste foundations die ik gebruikt heb de afgelopen tijd.. Succes ! X

      Verwijderen